zondag 29 september 2013

D1 - Mezen

Een wedstrijd waar vooraf personele problemen waren, zie mijn vorige Blog bericht hierover.
Dat kwam uiteindelijk toch nog goed doordat er 4 meisjes A (Iris, Lisan, Annefloor en Pipi) meededen en een "oude rot" Roos.
De vorige keer dat we tegen Mezen (the birdies) speelden zijn we kansloos met 9-1 weggevaagd en 15-1 was ook niet onredelijk geweest. Het was dat Machteld in het doel er veel uithield. Nu zijn we vier weken verder en ondanks dat de uitslag anders doet vermoeden (we hebben, ik zal het maar direct vertellen, dan ben ik daar ook weer van af met 7-1 verloren) al veel beter tegenpartij geboden en bij vlagen stond het prima.

Voor de wedstrijd was het aardig om te zien hoe Dorinda zich transformeerde tot keeper. Zo'n uitrusting is een hele puzzel wanneer je nog nooit gekeept hebt. En dan ben je een eind op weg en dan zit er toch nog wat in de tas en dat hoort dan toch onder waar je je in hebt gehesen. Maar goed eens moet je je debuut als keeper maken.

In de voorbespreking hebben we de verdediging doorgenomen, we hebben een kleine aanpassing gedaan door wat anders te gaan staan dan normaal. Hetzelfde systeem maar dan half court.
Dat was wel even wennen voor de Mezen (voor de goede orde die speelden vorig jaar als Meisjes A Subtop klasse). Bij rust stond het 3-0 voor de Mezen.
Onze voorste drie stonden te ver uit elkaar en ja dan is het voor de vier er achter niet meer te belopen.


In de rust toch weer even de puntjes op de i. Naast de voorste drie, vooral aandacht voor: SNEL uitnemen en VOOR de man komen.

In de tweede helft ging het een stuk beter, na 5 minuten scoorden wij. Het duurde tot de 19e minuut van de tweede helft voordat de Mezen scoorde. Het stond goed, we speelden de bal sneller, het middenveld bewoog. Toen viel de 4-1.
Vanwege het wisselen (bij velen was "de piep" leeg) zie je dan dat het op een andere positie spelen nog best moeilijk is. Dat is niet zo gek. En toen vielen in korte tijd de 5, 6 en 7-1.
Erg? Nee hoor niet erg. We hebben weer een en ander geleerd. De meisjes A hebben de snelheid van een heel team meegemaakt. Soms even fysiek (een stick tussen je ribben), dan weer met een dummy het bos in. Onze keeper heeft er toch nog een paar mooi uit weten houden en ze kwam er achter dat haar "mannetje" buiten het veld achter het doel stond.

Wat ik nog wel even moet vermelden is dat Emma onze goal scoorde, dezelfde Emma die op de training nog zei: "ik scoor nooit!" De ban is gebroken dus scoren maar in het vervolg zou ik zeggen.
En Claudia die stond er weer helemaal samen met Nicole te buffelen, goed zo! Volgende week de terugwedstrijd tegen SMHC, ik zie uit naar zo'n lekkere Raaltese tostie. Ze smaken het lekkerst als je gewonnen hebt, maar of ze daar aan willen meewerken? Daar heb ik een hard hoofd in!

Terugkijkend met mijn drie assistent coaches (in de wandelgangen al de Heino's Angels genoemd of is dat mijn eigen fantasie?, vrij naar die van Charly's Angels, alleen zijn deze dames veel slimmer :-) zie ik nog steeds dat we vorderingen maken, da's mooi. Geduld is een schone zaak en enig continuïteit wordt van belang.........

En de coach van de Mezen? Die riep dat hij het helemaal geen fijne wedstrijd vond, dat zijn meiden niet geconcentreerd genoeg speelden. Dat zal vast en zeker, ik denk dat zijn team ons tegengas niet had verwacht en al helemaal niet onze verdedigingsopstelling. Ik snap de KNHB niet, dit team moet rap naar de 3e en dan 2e, 1e klasse. Voor niemand leuk. Dat je er van leert okee, maar het verschil is te groot. Dus Dames VHC Twello goed gedaan! Heb er maar vertrouwen in, er zitten nog wat kanjers in de wachtkamer. En pas maar op als Seantain gaat scoren.....

En de meisjes A? Die staan zonder te spelen nu op plek 1 met dank aan Epe,
maar natuurlijk ook omdat ze een goed team zijn:

Standen:

Pos.TeamnaamGSGWGLVLVTPIMPT
1V.H.C. Twello MA1330014409
2H.C. Zwolle MA5320110706
3M.H.C. Epe MA331026603
4Apeldoornsche M.H.C. MA3310291403
5M.H.C. Zutphen MA220021900

Geen opmerkingen:

Een reactie posten