zondag 8 september 2013

Mezen uit

Op tijd wakker op een regenachtige, druilige ochtend. Vandaag de eerste competitie wedstrijd in Harderwijk. Geen idee wat die vogeltjes voor een team hebben, dat het een nieuw team in de dames competitie is is wel duideljk. Op weg naar Twello stond ik als eerste bij het hek van de club. Even ballen voor het inspelen halen. Raar dat niemand er nog is. Gelukkig kwam Lisan van meisjes A me melden dat het verzamelen is op de parkeerplaats van de TC. Goed dus ik was verkeerd maar had wel mooi de ballen in mijn auto. Hallo daar ik kom niet uit Twello hoezo de parkeerplaats van de TC?

Daar aangekomen (mooie ruime parkeerplaats) was het niet geheel duidelijk of Machteld nu rechtstreeks zou gaan of niet. Nou inderdaad ze was rechtstreeks en of we de keeperstas wel wilden meenemen.  Terug naar de club, loeren, kijken, draaien. Wel tassen geen idee welke het moest zijn, gelukkig had Vivian (toen nog normaal lopend) betere ogen en de tas werd gevonden.
Op naar Harderwijk met twaalf Dames (inclusief Dunja, die net uit Zuid Frankrijk kwam) en 1 meisje A de eerder genoemde miss L, die een prima pot speelde.

Daar aangekomen zag ik het "dames team" van Harderwijk. Nou dat was een net Dames team geworden meisjes A met wat "ouderen van begin 20" er in. Allemaal langpoten. Ik kreeg al een vermoeden van een langer bij elkaar zijnd team, die na afloop nog wel aan de chocolademelk gaan (overigens niets mis mee).

De wedstrijd kan ik redelijk kort over zijn. Ze waren vele malen beter, sneller, agressiever, conditioneel sterker en liepen al switchend en opkomend als een wals over ons heen. Zetten ook nog een goede full press neer en wij leverden de ballen al achterin in. Nou ja daar kun je alleen maar van leren. Voor je man komen, in beweging komen eigenlijk zijn. Wanneer er gefloten wordt de bal snel nemen of ja je kunt er ook achter aan lopen, terug wandelen en hem klaar leggen en dan tot de conclusie komen dat er al een gele muur staat. Vivian raakte geblesseerd en later Inge ook nog (of had je gewoon even rust nodig :-). Jolien die wilde wisselen, omdat ze de bal niet goed kwijt kon (helemaal niet jouw schuld overigens).

Kortom er is nog genoeg te trainen. Rome werd ook niet in een dag gebouwd. Ik heb wel gezien dat er misschien wat positie wijzigingen nodig zijn. Mylene achter was een veel betere optie dan Mylene voor, komt ook omdat Dunja te snel is en je dan als middenspeler inhaalt (best flauw).
Nicole als rechtsmidden heeft dan houvast aan de zijlijn, ik opperde nog om op het thuisveld een middenlijn over de lengte in het leven te roepen.... Dus misschien dat ik wel wat ga schuiven volgende week, wanneer we tegen SMHC moeten. Dat wordt een makkie, vorig jaar de laatste wedstrijd met 7-0 van ze verloren..... Ja SMHC dames ik weet dat jullie dit lezen, dus geloof er allemaal maar niets van, alles hierboven heb ik verzonnen. Jullie kennen dat toch nog wel? Zelfs de 9-1 uitslag...

Trouwens wel een mooi doelpunt van ons, dat moet gezegd. En Marjolein je mag met bebloede knieƫn van het veld, maar of je gaat scoren? Onze keeper is van het kaliber Harlingen, tis maar dat je het weet....

Na de wedstrijd zat ik net een bakkie koffie te doen toen ik een nogal wittig verhaal opving tussen Dorinda en Inge, vanaf nu geen koffiemelk meer voor mij, jeggie.

Donderdag allemaal op de training ik heb wel wat leuks in petto!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten