woensdag 2 oktober 2013

Mijmeren over de strik

Ik zit wat te mijmeren, mooi woord vind ik dat mijmeren.
Ik heb van de wedstrijd Dames 1 - SMHC nog eens even een verslagje gelezen. Hun coach: "Winnen, strik er omheen en de punten mee naar Raalte". Dat is heldere taal. Zeker geen mijmeren.

Zondag de terugwedstrijd in Raalte. Dan moet ik gewoon even mijmeren. Vorige week met een incompleet team half court press gespeeld. Dat is prima bevallen. Dat kan ook wel wat zijn tegen SMHC, het veld achterin klein maken. Dan kunnen snelle Marjoleinen, Milou-en etc er niet zo maar van tussen piepen. Of zou Milou nog geschorst zijn?

Of toch de zaak goed op hun rechterkant dichtzetten? Hun links achter geen kans geven. Ook een goede optie. Kan natuurlijk ook de eerste helft het een en de andere helft het ander. Pfoe, moeilijk.

Nog steeds natuurlijk drie langdurig geblesseerde speelsters en "onze langpoot turbo zoef de haas" Lenneke is er niet bij. Ik zou zo fijn gaan bouwen aan dit team. Het lijkt vooralsnog meer op "help mijn man is klusser".  Nu in ieder geval houden we ons systeem vast en dicht zetten op de eigen helft lijkt dan ook de beste optie.

Een beetje Italiaans, zoiets als AC Milaan gisteravond deed.
Wat me nog even brengt bij het oefenen van de strafcorner.
Ook daar de vaste patronen, alleen weer met andere bezetting.
Zou ik nog tijd hebben om ook op die ene training in de week wat te doen aan de aanval?
Denk het haast niet. Ik denk dat het beste idee is om gewoon lekker te gaan spelen.
Een strikdiploma heb ik wel op de kleuterschool (ja dat heette toen zo!) gehaald.

Winnen zou trouwens wel heeel lekker zijn, maar er moet wat te wensen over blijven.
Dit alles laat ik natuurlijk geheel niet merken, dus geen gemijmer of zoals Ernst Happel (voor de jongere lezers onder ons: een gerenommeerd Oostenrijks voetbal trainer bij toen een belangrijke voetbalclub waarvan ik de naam ben vergeten in de Nederlandse eredivisie) zei "Kein geloel!".

Hockey tegen onze vriendinnen uit Raalte, leuk met hoffotograaf Johan Wolff en dus foto's maandag op Salland Centraal. Donderdag met z'n allen lekker trainen en dan zondag knallen. Kein geloel, hier met die strik, mijmerde ik nog even door.......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten