vrijdag 27 september 2013

Helpt een achttal!

Een compleet nieuwe ervaring in mijn trainer/coach loopbaan. Een selectie bestaande uit 18 vrouwen komt voor een wedstrijd niet verder dan 8 speelsters en dan zonder keeper. Ik zie het met gemengde gevoelens aan. Natuurlijk drie van de 18 zijn geblesseerd, resten nog 15 dames. Dan is er 1 dame die een 40 jarige bruiloft heeft, die had trouwens al niet eens meegerekend mogen worden, dat ze al meespeelt is al een plus. Want na een bevalling moet je natuurlijk niet alleen heel erg van je kind genieten en hoewel ik een man ben weet ik uit ervaring (drie dochters) dat er een mooie herstelperiode voor hoort te staan. Dus dat is 14. Ja en dan zijn er die natuurlijk in wisselende diensten moeten werken. Dus het is allemaal wel te beredeneren, maar het helpt me ergens toch niet zo, ik zie ACHT aanwezigen en dat vind ik echt niet leuk.

Nu wil het toeval (bestaat niet) dat meisjes A niet hoeft te spelen. Een mooie kans voor de meiden om tegen de nummer 1 van onze competitie ervaring op te doen zou ik zo zeggen. En niet als alleen maar een invaller maar gewoon met veel speeltijd. Dus meiden A kom op, jullie kunnen er veel van leren, tegen een sterke tegenstander die fysiek verder zijn en een goed team is. Mezen is ook een jong team. Zes speelsters van meisjes A erbij, dan hebben we mooi drie wissels. Kunnen we de nummer 1 van de best mogelijke tegenstand voorzien.

En ik ben natuurlijk niet voor niets met deze twee teams in de weer. Ze in "1 lijn" trainen, om het naadloos in elkaar over te laten lopen.

Ik zou zeggen DOEN! Dan draaien we deze "dip" om in een positieve ervaring!!!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten