zaterdag 31 augustus 2013

Oefenen bij Twello

Vandaag was ik om 15.00 uur op het hockeyveld van VHCTWELLO, ik kon mijn 2CV6 bijna niet kwijt door de drukte. De hele dag stond in het teken van oefenwedstrijden. Het was gezellig langs de lijn, wie er niet was heeft iets gemist. Ik kwam om naar de Meisjes A te kijken, want die geef ik training. Tis een mooi stel meiden met twee enthousiaste coaches. Ik wilde ze ongezien op de foto zetten maar ik werd kennelijk toch gespot. Zie foto, wie had me door?




















Na deze foto werd er keurig volgens schema gewarmingupped (scrabble woord?). Twee rijtjes inlopen, drietallen flatsen en 2 op kop, kijk maar, arme keeper... ;-).



De wedstrijd begon en al snel werd duidelijk dat Twello de bovenliggende partij was (voerbal jargon).
Zutphen zat in de tang en het "blok" systeem werkte prima. Er werd vrolijk rond gedarteld door de meiden en eigenlijk kwam Zutphen er niet aan te pas. Druk prima, snel omschakelen kon nog iets strakker.
Strafcorners toch een stuk of vijf werden niet benut. Hier werd eigenlijk al een klein probleempje zichtbaar. Het killen of afmaken. Wanneer alle kansen worden benut, tjonge jonge dan was het me toch een uitslag geworden.Zie de onderstaande beelden, prima aanschuif en stop en dan is het afmaken te slap. Dat geldt voor iedereen......


Daar kan aan gewerkt worden. Het was uiteraard een prima wedstrijd en ondanks het (sl)echte afmaken werd het mooi 5-1.
Dit team wil als team spelen, dat is mooi om te zien. Inzet 110 procent des te beter. Een keeper die geen keeper is houdt er toch mooi een paar counters uit.
Ik zag mooie zaken en leuke dingen. Waarom iedereen het veld zo smal maakte en dus opstoppingen in de cirkel veroorzaakte is mij niet geheel duidelijk. Ik zou zeggen houdt het veld breed, maar ja wie ben ik?

Verder in mijn aantekeningen (niet in een schrift zoals  de heer L. van Gaal) maar geheel digitaal:
Spel breder maken
Balkant / helpkant
(Nog) sneller schakelen voor "blok"
Achterlijn halen en terugleggen en/of voetje zoeken voor strafcorner
Vijf strafcorners nul scores oei!
Discussiƫren met z'n allen met de scheids en direct een tegendoelpunt, hoe "cool" is dat?
Meiden jullie hebben echt heeeeeel veel potentie, nog hier en daar wat "slimmer" worden en ja afmaken da's een hoge kunst die beoefend moet worden...
Het was heel fijn langs de lijn.

Oh ja ook leuk:
1. een coach vroeg of ik een keer een soort clinic voor coaches VHC wilde geven (tuurlijk)
2. een trainer /coach tevens scheidsrechter wilde ook het "blok" gaan gebruiken voor zijn team, leuk toch?
En morgen? Dan ben ik er weer op het veld van VHCTwello om de Dames1 te coachen, ook tegen Zutphen, start 11.30 uur. Hopelijk doen we het net zo goed als de MA, want zeg nou zelf 5-1 dat is best mooi, toch??

Geen opmerkingen:

Een reactie posten