maandag 19 augustus 2013

Schrikken en strafcorner

Als trainer / coach maak je natuurlijk van alles mee. Dit weekend was het flink schrikken. Onze keeper heeft kokend water over hand, buik en been gehad. 2e en 3e graads brandwonden. Zelf krijg ik van brandwonden altijd heel erg kriebels in mijn beuk van narigheid. Elfriede sterkte meid de komende tijd. En als er wat is we zijn er voor je, dat weet je!

Verder heb ik dit weekend de strafcorner varianten uitgewerkt en op papier gezet. Maar zoals een slimme speelster opmerkte, "zet die maar niet op je blog, want ik hoorde al dat er door de tegenstanders met interesse over ons systeem wordt gelezen". Nou dan doe ik dat wel later als we weer wat verder zijn. Voor mij is een strafcorner naast een "kanon" vooral slim samenspelen in de kleine ruimte volgens een bepaald vaststaand principe. Timing en balsnelheid inclusief "fake", daar gaat het om. Elke week wel aandacht aan besteden en je speelsters 's nachts opbellen met de vraag "wat is jouw taak bij variant 5?" Of zoals AartJan wist te melden 72,5% van de doelpunten valt uit een corner.

Hetgeen me wel weer op de moeilijkheid van het trainer zijn wijst, wat in de aanloop heeft nu voorrang, verdedigend systeem, aanvals looplijnen, conditie, strafcorner etc. Genoeg te kiezen, ik wil het graag allemaal wat niet in de tijd past, keuzes, keuzes, keuzes. Heerlijk toch?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten