zaterdag 24 augustus 2013

Oefenen

Vandaag reed ik in mijn Eendje met open dak naar het veld voor 2 oefenwedstrijden van de Dames en de Meisjes A tegen de meisjes A van SMHC Raalte. Dat laatste team speelt 1e klasse. De bedoeling van een oefenwedstrijd is te oefenen. Vandaag wilde ik graag dat iedereen lekker speelde en dus geen specifieke individuele opdrachten. Wel met z'n allen het 3-4-3 verdedigingssysteem (aangeduid met het "blok") proberen.
Er is lekker gespeeld tegen een goede tegenstander. De eerste wedstrijd was het duidelijk dat niet iedereen op zijn eigen plek kon spelen. Van de Dames beviel me de rol van Inge als voorstopper prima (van wie ben jij eigenlijk de  moeder?), Dunja op rechtsmidden prima kan ook rechtsvoor. Is misschien zelfs wel beter, want dan kopt ze de voorstopper niet, denk ik. Het duo op links mid en links voor Claudia en Lenneke is ook niets mis mee, iets meer durf en doorzetten nog (power!) zal ze nog beter maken. Emma als spits prima, duidelijk dat je even vakantie hebt gehad en dat je conditie nog onder NAP is. Dat laatste gaan we trouwens collectief oppakken door de oefeningen intensiever te maken (met name tempo). Machteld in doel mag van mij blijven, mooie reddingen en goede coaching van achter uit.
De wedstrijd van de meisjes A was er een met twee gezichten. Ze begonnen sterk, na de rust een dip, mede door de druk die er gezet werd. En dan kom je steeds een stapje te laat. Dan zakt het middenveld in en krijg je de bal niet meer weg. Oefenen hoe je tegen druk kunt uitspelen (de kom) zal veel opleveren. Maar er waren er een paar die maar 2 uur hadden gesnurkt vannacht en toch op tijd van het eiland op het veld waren, da's toch ook wel weer leuk, niet?Technisch en inzet is het dik okee. En ja na de wedstrijd hebben we dik gewonnen door de organisatie van een BBQ met dank aan Rob die zelfs in het speelhuisje de regen met zijn BBQ trotseerde en de worstjes, kippetjes en spiesjes heerlijk door liet komen.
Een geslaagde oefencampagne ik heb weer wat dingetjes gezien, het was gezellig en SMHC bedankt.
En natuurlijk de twee scheidsrechters Laurens en Elise die er ook de hele middag waren en prima hebben gefloten, dank!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten