donderdag 29 augustus 2013

1e Meisjes A alleen

Vandaag de eerste training aan een bijna voltallige Meisjes A. Geen combinatie meer met de Dames 1. 18.30 uur training en het is even anders dan de vorige weken ook de andere teams trainen weer. Ik begon op het semi waterveld, maar mij werd verteld dat wij op het zand ingestrooid veld moesten zijn. Prima op weg daar naar toe. Thuis gekomen zag ik dat wij in het schema eigenlijk op het semi waterveld stonden geprogrammeerd. Volgende week maar weer even kijken, qua balsnelheid maakt het wel degelijk uit en die snelheid moet er juist bij de meiden in komen.
We hebben de warming-up geoefend, zoals we die voor de wedstrijden gaan doen. Dat ging prima.
Aanval over rechts nu met eindtip en over links met dubbele tip, spits en rechtsvoor. Het gaat steeds beter dat is wel duidelijk.
En toen voor het eerst de verdediging uitgeprobeerd. Eerst nog een beetje scepsis, maar al ras werd het voordeel van deze manier van verdedigen ingezien (arme Cheyenne die als opbouwende linksachter steeds de pineut was). Het zal nog veel herhaling vergen om het er helemaal in te slijpen, maar dat kan ik wel. En dan is het leuk wanneer je van het veld loopt er twee meiden in gesprek zijn die dan zeggen dat zullen we zaterdag eens mooi uitproberen. Best gaaf systeem. Waarvan akte.
Morgenavond met de Dames oefenen of trainen of trainingsoefenen ofzo iets, de trainer van Lochem is tot nu toe niet geheel duidelijk wat hij wil. Ik bereid zelf ook zeker wat voor...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten