woensdag 9 oktober 2013

Uitleg

Morgen weer een training, hopelijk zijn dan mijn griep bacillen of hoe die dingen ook heten geheel verdwenen. Ik heb een oefening in elkaar gedraaid om zowel het uitverdedigen als de aanval in 1 keer aan de orde te stellen.

Daarbij wil ik deze keer dat de speelsters dit zoveel mogelijk vanuit hun eigen positie doen, dus hier geen algemene doordraai, maar positie gericht. Was even puzzelen en in de uitleg van de oefening in de screencast heb ik op het laatst een positie door elkaar gehaald, zoek die maar op in de uitleg.

Wil je de opgenomen uitleg zien en horen (zet eerst je geluid even aan) klik dan hier.

Ik heb deze uitleg gemaakt door het opnemen van een screencast waarbij ik gebruik heb gemaakt van een PowerPoint dia en een opname programma (Snagit).

Dat betekent de volgende werkwijze:
1. Oefening bedenken, 2. PowerPoint plaatje maken, 3. Tekst en volgorde inprenten, 4. Opnemen en bewaren en 5. De link opnemen in de tekst op de website.

Naast deze positie oefening, waar je nog wel wat accenten in kunt aangeven en ook driehoekjes oefent zal ik morgen aandacht schenken aan:
a. Verleggen op het middenveld
b. Snelheidsoefening
c. Afmaken op het doel na een "give and go"
d. Partijtje balbezit en een aantal oefenen gelijktijdig de strafcorner


Dan zit het er wel weer op voor deze training, zondag de laatste wedstrijd in de voorcompetitie voor de dames, thuis in Twello tegen Hoevelaken.
We starten om 11.00 uur. Dan kan Elfriede meedoen en een keeper erbij is van belang, ook mooi dat we toch met dertien speelsters zijn. Om in elke linie een wissel te hebben doet Pieternel van de Meisjes A ook mee.

Bron foto's: www.johanwolff.nl



Geen opmerkingen:

Een reactie posten