zondag 27 oktober 2013

Las Vegas


Afgelopen week was ik voor mijn werk in Las Vegas en keerde vandaag weer terug. Las Vegas is een stad waar alles nagemaakt is, nep dus en verder overal aaneengeschakelde resorts met een hotel, congrescentrum, winkels en natuurlijk gokhallen met apparaten, poker, roulette enz. De stad is 24/7 in actie. Nergens een hoekje met geen geluid, overal muziek en herrie. Heel leuk om er te zijn geweest zeker een aanrader, maar een week is meer dan genoeg.
Aangezien ik dus ook niet op de bank zat als coach heb ik van de nood een deugd gemaakt. Ik heb de dames het volgende gemaild.


Ik wil graag van iedereen een kort verslagje van de wedstrijd tegen Dieren:
Wat ging er als team goed, wat moet beter.
Wat ging er bij jezelf goed, wat kan jezelf beter?
Waar wil je of moeten wij op trainen volgens jou?
Graag mailen voor as dinsdag naar: hatlogtenberg@gmail.com

Op deze manier krijg ik natuurlijk van iedereen een kleine reflectie op deze wedstrijd. Daar worden we allemaal beter van, denk ik!

En dat we sneller moeten weten wat er beter en anders moet dan in de tijd van Toetanchamon, want dat werd pas heel veel later bekend leefde in 1333 voor CHR en in 1922 werd het pas duidelijk aan de hand van het openen van zijn graf dat:... zie de tekst hieronder..

Zolang wil ik niet wachten, go girls go!

Lange tijd was niet helemaal duidelijk waarom Toetanchamon zo jong gestorven is. Op basis van tweedimensionale röntgenopnamen suggereerde een Brits team in de jaren zestig een schedelbreuk, wat de hypothese zou staven dat Toetanchamon was vermoord door een klap op het achterhoofd. Latere onderzoeken spreken dit tegen en geven aan dat dit gat tijdens het mummificeren is ontstaan. Het is wel duidelijk dat er in zijn tijd grote spanningen waren in Egypte, nadat het religieuze beleid van zijn voorganger Achnaton tot een grote chaos geleid had. Bovendien waren er oorlogen, onder andere met de Nubiërs en de Hittieten. Een paleisrevolutie viel ook niet uit te sluiten.

Een recente schouwing van Toetanchamons skelet heeft uitgewezen dat hij 19 was toen hij stierf en ongeveer 1,68 m lang. Er zat 1 cm verschil tussen de lengte van zijn benen en hij had een ietwat scheve ruggengraat. Daarnaast had hij een klompvoet en miste een teen aan de andere voet.[1] Hij liep met een stok, wat mede ondersteund wordt door de vondst van 170 stokken in zijn graf. Hij leed ook aan een ontsteking in zijn knie, veroorzaakt door een breuk. De breuk zou veroorzaakt kunnen zijn door een val van een strijdwagen, waarschijnlijk gedurende een jachtpartij, een geliefde bezigheid van de jonge farao. In 2009 heeft men de mummie gescand. Uit dit onderzoek is gebleken dat Toetanchamon naar alle waarschijnlijkheid gestorven is aan de gevolgen van de ontsteking in zijn knie, gecombineerd met malaria
(bron Wikipedia, foto's Heino Logtenberg in Las Vegas).






Geen opmerkingen:

Een reactie posten