zaterdag 2 november 2013

MA - Dieren

Vandaag langs de lijn kijken naar de MA die hun eerste wedstrijd in de 1e klasse thuis speelden. Tegen een goede tegenstander Dieren, ik had de meiden al verteld dat het net allemaal wat sneller zou gaan. Op de training veel afmaak oefening gedaan en vooral ook snel spelen. Dat laatste is wat anders als gehaast spelen.

Ik had al bedacht dat de meiden best eens een beetje nenuwachtig konden zijn. Mijn assistent trainer Donja en ik waren dan ook net bij het eerste fluitsignaal aanwezig. In het begin zette Twello goed druk, speelden compact en er werd goed gespeeld. Twello kwam zelfs op 1-0 voor. Dat "pikten" de Dierenaren niet en ze gingen vol in de aanval, het is dan goed te zien dat de verdediging zich prima staande houdt. Dat zag er strak uit! Goed aan de binnenkant verdedigd, voor je man komen als dat kan en een prima stofzuigende Meri als sluitpost.
Dat de 1-1 viel was geen echte verrassing. Een goede eerste helft, waarin vooral het middenveld het zwaar had, maar deed wat het kon doen.

In de rust even lekker een kop koffie, dat kan als je toeschouwer bent.

Mijn assistent werd nog even gekroeld door de dames en Twello ging met focus en de wil om er voor te gaan het veld in. Het beeld van eind eerste helft werd gekeerd doordat er vooruit gehockeyed werd en de druk van voorhoede en middenveld voorwaarts stond. Een gelijk opgaande wedstrijd met een toch wat beter Twello. De wedstrijd liep via 2-2 naar een 4-2 winst voor de meiden. Dik verdiend, het aantal kansen was in de tweede helft 7-2. Zoef-zoef kreeg er drie achter elkaar maar kon ze er niet in krijgen. Dat komt ook, omdat ze van altijd achter nu sinds dit seizoen voor speelt. Maar Zoef-zoef je staat daar prima met je versnellingen zorg je steeds voor dreiging en gevaar.
Wat me verder opviel is dat de "brei"club aan het veranderen is naar, ben ik in de cirkel? schieten maar! Da's ook al weer winst. Mooi je eerste wedstrijd gewonnen in de 1e klasse. De fans langs de lijn (da's toch altijd fijn) fantaseerden al over een promotie. Maar zoals jullie hebben gemerkt dit was een gelijk opgaande wedstrijd. Zo zullen er nog veel volgen, da's leuk, helemaal als je die op mentaliteit wint.

Mijn assistent keek tevreden nog een keer achterom toen we het veld verlieten, mooie pot dacht ze en in tijden niet meer zo fijn gekroeld als in de rust. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten