vrijdag 23 oktober 2015

Vakantie?!


Eerst even toch een kleine mopper op de blog. Dit is voor hen die er niet waren!

Na de dames wedstrijd tegen Haaskamp vroeg ik: wie komt er donderdag niet trainen? Twee vingers waarvan er 1 die nooit bij D1 meetraint (maar er vandaag toch was). Dus 15 minus 2 is 13 dames. Mooi zo! Snel een app naar MA1 hoeveel van jullie komen er donderdag? Antwoord 10. Ook mooi, twee elftallen ieder op zijn eigen positie.

En wat gebeurd er dan op donderdag komen de afzeggingen weer binnen. Resultaat er zijn 9 D1 en 8 MA1. Het afzeggen gaat toch wel wat gemakkelijk vind ik (toezeggingen totaal 23, opkomst totaal 17 dus er zijn er zo maar 6 onderweg tussen maandag en donderdag verloren geraakt), eerder zou ik me daar danig aan storen (nu eigenlijk ook nog wel hoor) maar nu denk ik "jullie vinden hockey toch leuk?" nou dan kom je toch? En wees je ook bewust dat het een TEAMsport is.

Wat mij dan wat ergert is dat ik de training al heb voorbereid en dat die telkens weer anders moet of dat er een aantal niet bij zijn, zoals vanavond en dat die dan de gemaakte afspraken weer niet kennen.
Goede redenen voor afzeggingen zijn er bijna niet. Vaak heeft het met plannen te maken, een reden ik heb tentamenweek of proefwerkweek? Ik accepteer het hoor, maar 1,5 uur in de week vrij voor je favoriete hobby dat moet gewoon lukken. Pappa's, mamma's, vrienden, vriendinnen zet de wekker, zodat dochter, vriendin tijdig naar het hockeyveld trekt, ik zie ze zo graag allemaal :-)!

Het kan natuurlijk ook aan mijn trainingen liggen, te saai, te weinig leren, te kort partijtje, maar dat is niet de boodschap die ik krijg. Als dat wel zo is zeg het me dan!  Dus dames pak die handschoen op en zorg nu dat je er gewoon elke donderdag (en wedstrijddag) bent! Er zijn speelsters die onregelmatig werken en er altijd zijn, zelfs als ze maar 2,5 uur geslapen hebben in de nachtdienst, zo kan het dus ook....

In de vakantie een speciale training, teamtactiek verdedigend.
Zowel de aanwezige D1 als de MA1 hebben er weer eea van opgestoken en 1 uur lang met enkele time outs lekker gespeeld. Als je er niet was heb je wat gemist.... Wat? Tja... Niet raar opkijken als je in de komende wedstrijd ineens verkeerd staat waardoor de tegenpartij zo maar er tussenuit glipt. Niet leuk voor het team....

Volgende week neem ik mijn dochter Esmee mee, op veler verzoek extra aandacht voor technisch goed en (hard) slaan en flatsen en de backhand flats. Aandacht voor de juiste techniek. Esmee is al jaren gevreesd voor haar harde slag. Zelfs op reserve hoofdklasse en 1e klasse niveau is ze de schrik voor iedereen die ergens in de baan van het schot staat... Esmee geeft al jaren training en als het me lukt maken we samen ook video opnames, zodat alle trainers er gebruik van kunnen maken.

Zorg dat je er bij bent!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten