dinsdag 12 mei 2015

Hemelsvaartdag

Douwtrappen en oHemelvaartsdag (Latijn: Ascensio Domini) wordt binnen het christendom herdacht dat Jezus Christus is opgevaren naar God. De viering is onderdeel van de paascyclus.
Hemelvaartsdag valt altijd op een donderdag, tien dagen vóór Pinksteren.

Iedereen is vrij, maar we trainen altijd op donderdag. Ik had vorige keer al geroepen dat ik wel training wilde geven.. Maar het gaat helemaal niet om mij, zoals het nooit gaat om de trainer of de coach. Die kan aanreiken, denken, peinzen, tactieken bepalen, afmatten, slimme trucs en loopweggetjes opstellen. 
Mooi, heel mooi, maar het gaat om HET TEAM!
Een voor allen, allen voor een!
Een press spelen en het niet met z'n allen uitvoeren is gedoemd te mislukken. In je eentje jagen is hollen voor de knollen. Drie speelsters omspelen je vastlopen op de vierde en niet meer de puf hebben om dan een tackle back te lopen ziet er leuk uit maar je hebt er niets aan. Breien in de cirkel en niet tot scoren komen is net een iets te ver doordachte teamgeest. Trainen zonder speelsters werkt ook niet zo best. En dan word ik echt gelukkig van een what's app die ik gisteren avond kreeg:
"Heyhey Heino wij meiden A vroegen ons af of er aanstaande donderdag training is aangezien het hemelvaart is, wij hebben er wel zin namelijk!
Groetjes A1"
Kijk that's the spirit! Hemels.. Op naar het kampioenschap, nog twee keer winnen en dat doe je als team en als je het spelletje zo leuk vindt dat je lekker op Hemelvaartdag wilt trainen. Machtig, toch?

NB: de harde kern van de Dames 1 is er ook altijd, tis maar dat je het weet!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten