dinsdag 12 augustus 2014

Ontwikkelingen

Het kan verkeren........

Anderhalve maand geleden was ik nog in de veronderstelling het komend seizoen een ambitieus Dames 1 van VHC te gaan coachen. De ingezette lijn fijn uit te gaan bouwen. Dit ondanks dat er 6 dames het team om verschillende redenen (waarvan ook toen nog niet bekend een tweeling in aantocht) het Dames 1 team zouden verlaten.
Het liep allemaal anders de elf overgebleven dames moesten structureel aangevuld worden tot 14. Die aanvulling kon van buiten de vereniging komen of vanuit de jeugd. Beide is uiteindelijk niet gelukt. Een doorwisselschema met steeds verschillende jeugdspeelsters was het het uiteindelijke alternatief. Overigens ook het laatste om dames 1 in de lucht te houden. Hiermee ging mijn  drie jaren plan idee in rook op en heb ik mijn coach functie van dames 1 teruggegeven.

Ook de ambities van een doorstroming en optimale symbiose tussen het MA en D1 team viel daarmee in het water. Ik blijf beiden trainen, nu nog 1 keer in de week. Het zijn te fijne mensen om zo maar op te stappen en de club is te gezellig.

Ondertussen werd ons huis in Deventer verkocht binnen drie dagen nadat het opnieuw in de verkoop was gezet (uiteraard nog met ontbindende voorwaarde mbt rondkrijgen financiering, fingers cross dat dit goed komt). Manet en ik besloten om naar ons huis in Luttenberg te verhuizen dat tot 1 juli was verhuurd en nu weer leeg stond.

Ik raakte in gesprek met HCHN, de Nijverdalse Hockeyvereniging. Zij zochten een trainer voor hun Dames team (3e klasse) en wellicht te combineren met het nieuwe MA (vorig jaar MB en kampioen geworden van de 1e klasse). Tja en toen de coaching van dames 1 erbij kwam waren we er heel snel uit. Vorige week heb ik een proeftraining gegeven en dat beviel van beide kanten goed.

Ook daar is een uitstroom van Dames1 speelsters geweest vorig jaar, dat wordt echter opgevangen door terugkerende dames2 speelsters en de combi met MA te maken. De aanvoerder van de dames is tevens trainer/coach van de MA dat gaat zeker helpen om speelsystemen en ideeën op elkaar af te stemmen.

Dus mijn hockey inzet wordt dit seizoen donderdagavond MA en Dames VHC Twello, vrijdag in Nijverdal en zondagmiddag als coach van de HCHN dames. Verschillende uitdagingen allebei leuk om te doen, ik heb er zin in, nog even schoolvakantie en dan..... volop in zowel de trainingen als de wedstrijden knallen maar!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten