zaterdag 16 augustus 2014

Fietsbanden en hesjes

Mooi zo hoort het nu al een prima opkomst in pre seizoen tijd van 25 dames / meisjes A bij HCHN.
Kwart voor acht was ik er, het hek was nog dicht en niemand had de sleutel. Die werd wel snel "georganiseerd" maar..... We stonden pas om 20.10 op het veld.
Gauw starten met de training inlopen met bal, de "rijtjes"loop achterlijn en 23 meterlijn en daarna een "je moet ergens KOMEN" oefening met voor de geleerde kijker de posities van laatste vrouw, linksachter, midmid, links voor ingevuld. Lekker "draaien", zuiver passen in de stick of in de loop, afmaken op doel.

Het zag er al goed uit!

En dan de fietsbanden.. Tweetallen waarvan de voorste tempo loopt en de achterste via de fietsband die om het middel van de voorste gaat "weerstand" biedt. Naar 25, middenlijn 75 meter en honderd meter (hoe lang is een veld ook weer?). Hier en daar een smokkeltje, maar goed dat hoort er bij. Even beseffen dat je het voor jezelf en je team doet (conditie is nu immers een belangrijke peiler) en niet voor de trainer.....
Fietsbanden? Ja want die kosten niets terwijl een zelfde hippere uitvoering  in de webwinkel 5 euro per stuk kosten...
Wen er maar aan ze komen nog vaker terug op deze eerste trainingen.

En dan spelen we een wedstrijdje, belangrijk om te zien "wat er aan talent" rond loopt. Verrassing nieuwe schone shirts in plaats van hesjes. Met dank aan Parantion die ze voor niets ter beschikking stelde. Ik neem die gewoon elke training mee en was ze na die tijd. Hoe vaak ik niet hoor "ik geen hesje hoor, die stinkt of is te klein of er zit bloed op of....." En ja, ik heb er zelf ook altijd een broertje dood aan gehad, dus maar eens kijken of dit zo beter werkt...

De shirtjes hangen nu al lekker gewassen buiten:
In het partijtje twee opdrachten: 1. zoek de ruimte en pass en 2. sterk balkant - helpkant.
Nu er was genoeg te zien, veel talent, goede passes, inzet plus plus, geen gemopper en gedoe, gewoon gaan met die banaan.

Balkant - helpkant moeten we denk ik nog een keer goed doornemen, maar dat komt zeker goed.

Al met al goed getraind, hou dat vast en dan gaat de snelheid nog wel wat omhoog. Meisjes A wat een talenten team en een laatste vrouw die daar prima staat te verdedigen en de goede passes geeft (ik geloof dat ze (toeval!) Esmee heet.

De dames mix liep ook al aardig, dat wordt nog wat op de juiste posities "mengen" maar dat gaat snel genoeg. Voorhoede toppie, druk zetten moet je met z'n allen, net als aanvallen, dus aansluiten. Merel mag denk ik zo maar een linie naar voren. Ik denk dat het een mooi seizoen gaat worden met deze meiden en dan heb ik ze nog niet eens allemaal gezien.

Ik ging tevreden naar huis, me bedenkend hoe goed er al gehocked wordt en dat er met wat meer doordacht teamsysteem nog wel wat winst te halen valt.
We gaan het zien, het wordt een ander seizoen als vorig jaar. Meisjes B met z'n allen naar meisjes A waar toch weer een andere weerstand te verwachten valt en de dames met 6 afzwaaiers moeten ook weer als team in elkaar geklikt worden.

Er wordt nog gezocht naar een (kleding)sponsor, ik zou het wel weten met dit mooie geweld dat de regio Overijssel en verder laat zien wat sporten is. Crisis of geen crisis dat is een goede investering en voor de helft gewoon aftrekbaar, toch?!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten