zondag 25 mei 2014

D1 - Coevorden

Vorige wedstrijd met 3-1 de bietenbrug op. Maar wij zijn verder en zij wel een beetje op hun top.
Wanneer we winnen en de andere twee hogere teams winnen niet dan gaan we naar plek 6 in de eindstand. Ik zou dat verdiend vinden, dus we gaan er vol voor.

Wedstrijdbespreking: hoog verdedigen, let op hun snelle buiten speelsters en ga er voor! Aanvallend alles wat het hele jaar hebben doorgenomen in de deelplannen. We liggen op mijn drie jaar planning koers.

Vandaag winnen is het team motto met drie wissels. Hard werken er voor gaan, kom op doe het dan!
Dat wat ik de laatste weken al zie, zet zich in de wedstrijd voort. Goed verdedigend werk. Hard werken om af te ronden. Voor je vrouw komen etc etc. Het zijn mantra's van mij die hun werk doen.

Iedereen speelt in z'n teamtaak. We komen 1-0 achter, maar komen ook terug en staan met de rust 3-1 voor. En geheel terecht. Coevorden was overbluft en kwam in de tweede helft goed terug, met een agressieve verdediging (toch Inge?) en snelle buitenspeelsters. nou ja lang verhaal kort we winnen toch nog enigszins benauwd met 4-3.

Goed teamspel! Complimenten voor Claudie op doel, Lenneke als midmid en rechtsachter, maar voor al ook Mignon als stille kracht en laatste vrouw. Emma die effectief speelde met twee prachtige assists op Inge en Imke. Femke die zich net als de rest een rotjeknor werkte. Lisanne, Jolien en Vivian die achter de boel op orde hielden door goed positiespel.

Kortom ik was trots op wat er werd getoond, de toeschouwers waren content!! De winst terecht.
Haackey is de terechte kampioen geworden, waar we staan weet ik niet, maar ik gok op plek 6.

Na de wedstrijd afscheid van 7 speelsters (Dorinda, Hanneke, Caroline, Lenneke, Claudia, Nicole en Mignon). Dat moet nu goed opgevuld worden anders hebben we het dit jaar toch nog voor niets gedaan. Dat worden nog belangrijke gesprekken de komende week met de TC. Ik wil door, ik wil verder, dat willen we allemaal, nu moet de puzzel  nog in elkaar passen. Het wordt of heel mooi of het wordt niets volgend jaar. Bij het wordt niets ben ik niet bij, dat is zeker. Dat zijn elke keer weer keuzes in een relatief kleine vereniging. Waar ligt het accent, dames 1 of meisjes A/B?

Maar kieken wat het wordt, ik was vandaag tevreden, nee een trotse coach. Goed gedaan en bedankt voor de mooie bloemen! En de mooie progressie die ik heb gezien!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten