zondag 15 november 2015

Westerduiven uit

Welke weg we heen reden weet ik niet meer. Ik zag alleen maar regen”showers”.
In de voorbespreking nog eens het opbouwen van achteruit met achterlangs verleggen en je aanbieden doorgenomen. 
Best moeilijk, want dit zit er nog niet in, Emma en Nienke waren niet bij de oefening afgelopen donderdag, dus het loopweggetje zit er niet in, komt nog wel tenminste als je er voor open staat. Ook het voor je man komen en het diep spelen van de voorhoede.

Het werd redelijk droog en de warming up kon gewoon afgewerkt worden.
We starten met een sterke opstelling waarbij vooral het middenveld belangrijk is Fleur – Iris – Marjolein en de “nieuwe” rechtsachter Annefloor. Je ziet dan dat de rechterflank met Annefloor, Marjolein en Pippi opbouwend goed loopt.

Ook verdedigend staat het prima, we doen het als team en ik vind dan ook dat we de eerste 15 minuten goed spelen en niet echt onderdoen voor Westerduiven.
Na de wissels die we op speeltijd doen zie ik dat de organisatie wegvalt. Ieder werkt hard, maar nu lopen we achter de feiten aan. Het wordt in korte tijd 1-0, 2-0, 3-0 en 4-0. Wedstrijd gespeeld.
In de rust even de “paniek” achterin besproken. Wanneer zij er drie achterhouden kun je niet zeggen dat je achterin 1-1 moet spelen als laatste vrouw. Dan wordt er dus zone gedacht in plaats van mannetje houden en eventueel “doorgeven”.

In dit soort wedstrijden is het spelen in de voorhoede geen lolletje, je komt niet “aan de beurt”, behalve dan de eerste periode van de eerste helft. Ja, dat is dan minder leuk, maar met z’n allen achter spelen kan ook weer niet. Trouwens ook voor de keeper van de tegenpartij is het geen enerverende pot geweest in tegenstelling tot die van ons.
Memorabel is nog wel de prachtige backhandflats die vanaf de kop van de cirkel snoeihard in onze linker hoek ging. Het mooiste doelpunt dat ik tot nu toe heb gezien dit seizoen, ondanks dat het een tegendoelpunt was hebben we er stiekum met z’n allen van genoten.

Ook een pluim voor de scheidsrechters, rustig geen gedoe en duidelijk gefloten, niets partijdig zoals het hoort zou je haast zeggen.

Goed team dat Westerduiven bijna zo goed als Dieren alleen leek mij dat Dieren een iets meer “over mijn lijk mentaliteit” bezit. Ondanks dat Ikea vlak bij is hebben we de "Zweudse balletjes" laten passeren en hebben ons ingehouden tot Apledoorn Zuid. Toen was een stop bij de Big M niet meer te ontkomen...

Ik begreep dat we volgende week opnieuw van Goor gaan winnen, dat is mooi. Jammer dat ik er dan niet bij ben.
Lisanne en Vivian maken de winnende opstelling en wissels… Verras me maar!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten