zondag 13 september 2015

Dieren beestachtig goed

Zo, dat is andere koek dan MA 1e of 2e klasse. Vandaag even hockeyles gehad op dames 4e klasse niveau. Bij rust 0-3 en eindstand 0-9. "wil je ons nog wel coachen?" Maar natuurlijk wel. De inzet was er zeker, het enthousiasme ook.
Het grote verschil was vooral het teamspel en een aantal erg goede dames bij Dieren, waarvan er 1 die als ze wilde het hele veld a la Maradonna over snelde.

Eerst wat ging er goed:
* het centrale duo achterin Annefloor en Nienke, goed koppel (wel even voor de cirkel verdedigen en niet net er in ;-)
* snel vleugelspel
* balkant, helpkant
* veel stopwerk van onze nieuwe keeper Jolien


Waar is de meeste winst te behalen?
* linies aansluiten, ander word je "overlopen"
* druk op de bal
* aanbieden zonder bal
* voor uit denken ipv teruglopen

En navigatie naar het veld kan nog wat strakker ;-).

We moeten natuurlijk ook nog even de juiste samenstelling zien te vinden. In de eerste helft opbouwend met 4 op het middenveld was er in ieder geval beweging.
We willen kennelijk graag met drie voorin een soort druk zetten, dat kan maar dan moet het met z'n allen.
Annabel op het middenveld, Iris wellicht wat meer in de as op het middenveld. Lauren beter achter denk ik. Fleur toch maar voor. Marjolein staat daar fijn evenals Pipi. Lisan heeft het moeilijk in dit geweld, Lisanne en Vivian verdedigend maximaal en opbouwend moet het beter worden. En Emma en Rianne? tja die waren er niet.
Op de bank zag ik toch echt een teammanager in spe.. Bel me maar hoor of een berichtje "ik doe dat graag" is ook goed.

Oh ja, Dieren traint drie keer per week... Da's ook een heel verschil, misschien toch de dinsdagtraining proberen op te tuigen? Al is het maar voor de strafcorner, voor balbezit spelen en conditie opdoen. Ik heb ook nog een mooi hockey circuitje liggen als daar belangstelling voor is.

Volgende week thuis Westerduiven, vorig jaar 2e en wellicht een nog beter team dan Dieren. Geeft niets we gaan lekker bouwen, talent genoeg, nu nog even kneden in het juiste teamconcept. Trouwens hou ik me ook vast aan de hele mooie aanval die bijna ons eerste doelpunt opleverde..

Tot donderdag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten