donderdag 18 juni 2015

training de zomer door

Vanavond de training nieuwe opzet, D1 en MA samen in de weer. We gaan de hele zomer door, wie kan komt donderdag om 20.00 uur bij elkaar. Wie kan die komt!!!
Vanavond hebben we de warming up routine doorgenomen.
Het inlopen is het zelfde en daarna komen twee nieuwe oefeningen.
De tweede is een "self pass en bied je direct weer" aan oefening.
Als derde een aanval over rechts en links vanaf de 23 meter lijn.

Duidelijk is dat de warming up niet onderschat mag worden. Je moet namelijk zowel warm worden als in de juiste mind set / flow komen. Dat kan niet in een lanterfant stand. Passing blijft een secuur element in elke oefening. In de stick, voor de man, in de loop, voor de tip (oei, oei, die passes waren me toch "niet al te goed").
Alle meiden A en Dames de hele zomer lekker komen trainen!
We kunnen veel zaken al doende door nemen. Al een beetje aan het teamgebeuren werken.

Ik hoop dat ik dan niet weer mijn stick tussen mijn eigen benen stop en struikel..... of dat Cheyenne van haar fiets valt of dat Christa hockeyballen op haar enkels of hoofd blijft verzamelen. Het afsluitende partijtje tegen dames 2 liet weer eens zien dat je samen moet samenspelen. Neem ik witte shirtjes mee, loopt er stiekum bij de dames 2 ook eentje in de voorhoede wit te wezen.... Je zou er bijna je stick van tussen je benen stoppen. Oh ja, dames 2 won overigens met 2-1....

2 opmerkingen:

  1. Leuk dat je ook blogt over hockey! Ik leer net hockeyen en schrijf er een blog over. www.ikleerhockeyen.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je ook blogt over hockey! Ik leer net hockeyen en schrijf er een blog over. www.ikleerhockeyen.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen