zaterdag 6 september 2014

MA HCHN - GOOR 6-4

Het was lekker weer en de eerste wedstrijd van de "oud" MB1 in de MA competitie vond aan het eind van de middag in Nijverdal plaats. Ik was vroeg genoeg om het inspelen te zien. Het leek mij wat rustig aan, maar de koppies stonden vast al in de wedstrijd stand, zie hoe het inspelen ging? Klik HIER.

Ik zag na het fluitsignaal wel wat anders, meiden in het veld en op de bank die er voor gaan. Niets meer rustig aan vol er op. Mooie acties afgewisseld met hier en daar een sufferdjes pass. Maar de meiden hadden het eerste deel van de eerste helft stevig onder controle.

Goede aanvalsgolven (mag het een onsje minder door het midden?) en fanatiek verdedigen. Gaten dichtlopend en hard werkend. Dan is even de puf er uit, er wordt ingezakt en teruggelopen, het beeld keert. Met name de voorstopper (welk rugnummer? grapje van Sanne) zorgde voor veel onrust, een goede speelster die veel vrijheid kreeg. Dat werd overigens begin tweede helft weer goed opgepakt.

De tweede helft was een kopie van de eerste, maar ja het scorend vermogen van HCHN was net wat groter. En de verdedigende agressie (in de goede zin van het woord) ook. Een terechte 6-4 overwinning, met name omdat HCHN als team in het geheel beter en feller speelde. Scoren met een zere vinger is een voor mij nieuwe verrassingstactiek.....

HELP kant verdedigen en achterlangs verleggen verdiend misschien wat aandacht?

Leuk team met twee coaches, elk met hun eigen manier van coachen, dat is dan voor mij weer leerzaam. Met het dakje open tufde ik weer in mijn Eendje terug naar Luttenberg, morgen mag ik de dames weer coachen in hun oefenwedstrijd tegen SMHC in Raalte. Een jong dames team dat zo als MA is overgestapt naar de senioren, jaren bij elkaar en vorig jaar kampioen van de 1e klasse. Dat wordt heeeel hard werken voor de 13 dames en aanvulling van Nienke.

Kieken wat ut wordt!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten